november 2023
Laboratoriumoproepen Diagnovum (ZorgSaam)
Sinds november worden er vanuit ZorgSaam geen oproepen meer verzonden om bloed te prikken voor de praktijkverpleegkundige CVRM/DM. Hiervoor zijn verschillende redenen o.a. de oplopende kosten en het feit dat mensen nu kunnen kiezen waar ze bloed laten prikken (in de huisartsenpraktijk of de poli) waardoor het systeem niet goed werkt.
Daarom: Wanneer u een afspraak heeft (gemaakt) voor de praktijkverpleegkundige maar nog geen lab. heeft laten prikken laat dit dan weten aan de praktijk, dat kan door een e consult in te sturen via MgN (u kan hier ook een afspraak maken voor het bloedprikken) of door te mailen naar info@pallion.nl
U krijgt na een bezoek aan de praktijkverpleegkundige meteen een afspraak en lab bon voor de volgende keer mee, vraag hier desnoods om.
oktober 2023
Griepprikken
Op zaterdag 4 november 2023 gaan we weer griepvaccinaties zetten. We staan de hele dag voor u klaar in onze praktijk. Iedereen die in aanmerking komt voor een vaccin heeft inmiddels hierover een brief gekregen. Het is altijd een heel karwei om iedereen de juiste brief te laten ontvangen, een foutje is snel gemaakt. Onze excuses wanneer u geen of een verkeerde brief heeft ontvangen.
Het schema voor 4 november is als volgt:
8.00u-12.00u Alle patiënten van dokter Halilovic/ dokter Nijskens en alle mensen die zowel een griep als pneumokokken vaccinatie komen halen (hebben tenminste twee brieven ontvangen)
12.30u-14.30u Alle patiënten van dokter Zijl/dokter Vrieler
14.30u-16.30u Alle patiënten van dokter Stitzinger/dokter de Smet
Wanneer u echt niet kunt komen of om medische redenen aan huis geprikt moet worden kunt u contact opnemen via de mail info@pallion.nl
Dit geldt ook voor overige vragen over de griep.
september 2023
Wat is Helpdesk Digitale Zorg?
Helpdesk Digitale Zorg biedt ondersteuning bij de digitale zorg aan alle inwoners van Zeeuws-Vlaanderen. Al uw niet-medisch inhoudelijke vragen rondom digitale zorg kunt u stellen bij Helpdesk Digitale Zorg. Denk aan hulp bij het inloggen in het patiënten portaal, zelfmetingen sturen, medicatie bestellen of het werken met DigiD.
De servicemedewerkers van Helpdesk Digitale Zorg hebben inhoudelijke kennis over de digitale toepassingen van de huisartsenpraktijken in Zeeuws-Vlaanderen en kunnen u op weg helpen. Daarnaast hebben ze alle tijd voor u. En belt u vaker? Ook dat is geen enkel probleem! Helpdesk Digitale Zorg is er voor u, zodat ook u van de voordelen van digitale zorg profiteert.
Hoe neem ik contact op?
Op www.helpdeskdigitalezorg.nl/zorginstelling/huisartsen-zeeuws-vlaanderen/ vindt u alle handleidingen om zelf aan de slag te gaan. Wilt u liever iemand spreken, dan belt u naar telefoonnummer 085 – 1304575. U spreekt dan altijd met iemand die u begrijpt en samen met u tot een oplossing komt.
Helpdesk Digitale Zorg is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 18.00. Belt u buiten deze tijden, dan wordt u automatisch door een servicemedewerker teruggebeld met de vraag of u nog hulp nodig heeft. Ook is contact via e-mail en chat mogelijk.
Griepprik
Terwijl het nog volop zomer is, zijn we in de huisartsenpraktijk alweer bezig met de planning van de jaarlijkse griep- en pneumokokkenvaccinatie. De datum waarop de prikken gegeven worden is Zaterdag 4 november 2023. Iedereen die in aanmerking komt voor 1 of 2 injecties ontvangt daarvoor medio oktober een uitnodiging.
augustus 2023
Bericht van de apotheek:
Afgelopen juni informeerde wij u dat we door personeelstekort genoodzaakt waren apotheek Reynaert tijdelijk te sluiten. Echter is het personeelstekort nog steeds dusdanig dat het niet mogelijk is om apotheek Reynaert op verantwoorde wijze te openen. We kunnen u dan niet de service bieden die u van ons gewend bent. Dit heeft helaas tot gevolg dat we genoodzaakt zijn om apotheek Reynaert gesloten te houden. De werkwijze van afgelopen twee maanden wordt voorgezet. Dit betekent dat de balie van apotheek Reynaert gesloten blijft. Uiteraard blijven apotheek Zoetevaart en apotheek Nobel open.
juli 2023
Zomer
Ook bij ons breekt de vakantietijd aan. De zorg gaat echter nooit met vakantie dus kunt u gewoon, zoals altijd contact met ons opnemen wanneer u ons nodig heeft. Het kan wel zo zijn dat de wachttijden langer zijn dan gebruikelijk of dat uw huisarts wordt vervangen door een collega. Wij wensen iedereen een fijne zomer!
mei 2023
Recent heeft u op deze website kunnen zien dat er diverse vacatures waren . Inmiddels zijn we heel blij met komst van een heel wat nieuwe mensen! Een aantal is al gestart, in juni volgt de de rest:
Per 1 februari is gestart Danitsja, doktersassistent
Per 1 april is gestart Sabine Meyer, Praktijkondersteuner ouderenzorg
Per 1 mei is gestart Maxime, doktersassistent
Per 1 juni start Anna Korte, Verpleegkundig specialist
Per 1 juni start Claire Fortrei, POH somatiek (dus ASTMA/COPD/CVRM en DM)
Per 1 juni start ook Tamara Eggermont, POH somatiek in opleiding
Ook zal er weer een huisarts in opleiding komen; Leon van Tol start ook per 1 juni. Hij wordt begeleid door dokter Zijl.
Ons team wordt zoals u ziet steeds een beetje groter, dit alles met de bedoeling om u nog beter en gerichter de juiste zorg te geven!
januari 2023
Alle medewerkers van huisartsenpraktijk Pallion wensen u:
==========================================================================================================
november 2022
Er zijn nog griepvaccins!
Zaterdag 12 november hebben we een paar duizend mensen de griepprik mogen geven. Het lijkt er op dat nog lang niet iedereen die een uitnodiging ontving ook daadwerkelijk is geweest. Op vrijdag 25 november hebben we nog een zogenaamde “bezemronde” van 15.00u-17.00u waar al veel mensen zich voor aangemeld hebben. Heeft u een uitnodiging gehad en nog geen griepvaccin gehaald? Neem contact op met onze praktijk, dat kan ’s middags na 14.00u of per mail via info@pallion.nl. We hebben nog voldoende voorraad!
Griepvaccinatie
Het is tot 1 april 2023 nog zinvol om n te vaccineren. Als er sprake is van een late epidemie kunnen patiënten daarmee alsnog worden beschermd.
Pneumokokkenvaccinatie
Het pneumokokkenvaccin is niet seizoensgebonden en kan daarom het gehele jaar door gegeven worden. U heeft hiervoor een uitnodiging ontvangen als uw leeftijdsgroep aan de beurt is.
oktober 2022
Griep-en Pneumokokkenvaccinatie 2022
De brieven vallen naar verwachting rond 25 oktober bij iedereen op de mat. Wanneer u vragen heeft over de griep of pneumkokkenvaccinatie kunt u die stellen via MijnGezondeheid.net of u belt naar de praktijk, doe dit a.u.b. ’s middags. De ochtend is gereserveerd voor het maken van afspraken voor het spreekuur!
Zaterdag 12 november gaan we prikken:
Van 08.00- 12.00 uur alle mensen die twee prikken krijgen (griep en pneumokokken, zie de uitnodiging daarvoor)
Van 08.00- 12.00 uur komen daarbij patiënten van dokter Halilovic en dokter Nijskens
Van 12.30- 14.30 uur de patiënten van dokter Zijl en dokter Vrieler
Van 14.30- 16.30 uur de patiënten van dokter Stitzinger en dokter de Smet
Wanneer echt u niet kunt op het tijdstip dat in uw uitnodiging kan mag u op een ander tijdstip komen, u hoeft daarvoor niet te bellen.
Probeer zoveel mogelijk de tijden van de uitnodiging te respecteren om onnodig lang wachten te voorkomen.
augustus 2022
Terwijl het nog volop zomer is, zijn we in de huisartsenpraktijk alweer bezig met de planning van de jaarlijkse griep- en pneumokokkenvaccinatie. Vorig jaar hebben we voor de eerste keer de jaarlijkse “prikdag” in de eigen praktijk gehouden en dat werkte naar onze mening erg prettig, daarom zullen we dit jaar het op dezelfde manier doen. De datum waarop de prikken gegeven worden is Zaterdag 12 november. Iedereen die in aanmerking komt voor 1 of 2 injecties ontvangt daarvoor medio oktober een uitnodiging.
1 juli 2022
Dokter Den Ouden met pensioen!
Na ruim 34 jaar huisarts in Hulst, waarvan 15 jaar in Pallion is vrijdag 1 juli dokter Den Ouden aan zijn welverdiende pensioen begonnen. Alle medewerkers en collega-huisartsen van Pallion hebben tijdens een gezellig samenzijn afscheid van hem genomen. Voor de patiënten was er gelegenheid om gedag te zeggen op 16 juni j.l. en dokter den Ouden en zijn echtgenote waren zeer blij verrast met de talrijke opkomst, mooie woorden en geschenken die zij ontvingen. Ze willen iedereen van harte bedanken!
juni 2022
Medische verklaringen:
Een geneeskundige verklaring is een schriftelijke verklaring die een oordeel bevat over een patiënt en over de (medische) geschiktheid of ongeschiktheid van een patiënt om bepaalde dingen wel of niet te doen. Als behandelend arts mag je geen geneeskundige verklaring afgeven over eigen patiënten.
Geneeskundige verklaringen beoordelen of iemand in staat is om te werken, een auto te besturen, naar school te gaan, goed voor de kinderen te zorgen. Maar ook: is terecht een geboekte reis geannuleerd of heeft iemand recht op een parkeervergunning of aangepaste woonruimte?
Alleen door een onafhankelijke arts
Een geneeskundige verklaring mag alleen worden afgegeven door een onafhankelijke arts. Deze arts kan een onafhankelijke beoordeling maken van de situatie. In veel gevallen is het verstandig de patiënt te verwijzen naar een arts die de criteria kent voor het toewijzen van de desbetreffende voorziening. Als dat nodig is, kan die arts, met de toestemming van de patiënt, extra informatie bij jou opvragen bij en/of andere behandelend artsen.
Waarom is dit zo geregeld?
- Als behandelend arts moet je je kunnen concentreren op de behandeling. Een goede vertrouwensrelatie met de patiënt is daarvoor belangrijk. Die vertrouwensrelatie kan onder druk komen te staan wanneer je een voor de patiënt ongunstig oordeel geeft en er een belangenconflict ontstaat.
- Het voorkomt dat de patiënt vanuit persoonlijke belangen niet alle informatie met je deelt die noodzakelijk is voor zijn behandeling en/of toewijzing van de voorziening.
- Als behandelend arts ben je niet altijd op de hoogte van de criteria die bepalen of een voorziening kan worden toegewezen, of de vaardigheden die nodig zijn om bepaalde dingen te doen. Het is daarom ook in het belang van de patiënt dat de arts die de geneeskundige verklaring afgeeft, goed weet welke zaken wel en niet van belang zijn voor de beoordeling.
- Zie ook https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/dossiers/geneeskundige-verklaring.htm
01 juni 2022
Nieuwe medewerker:
Vandaag is in onze huisartsenpraktijk gestart mevrouw A. Holtrust-Van Straten, verpleegkundig specialist. Mevrouw Holtrust zal drie dagen per week in onze praktijk aanwezig zijn. U kunt voor al uw medische vragen bij haar terecht, zoals u dat ook bij de huisarts kunt. De assistent zal aan de hand van het triagegesprek beoordelen of u een afspraak bij mevrouw Holtrust of één van de huisartsen krijgt.
03 maart 2022
eConsult via Mijn Gezondheid.net (rechtstreeks aan één van huisartsen van onze praktijk)http://mijngezondheid.net
Voor welke vragen?
- Een korte en eenvoudige vraag of om advies te vragen als u zich zorgen maakt over een lichamelijke klacht.
- Om na een spreekuurbezoek nog een vraag te stellen die u tijdens het spreekuur bent vergeten of omdat u iets niet heeft begrepen.
- Om advies te vragen tijdens of na afloop van een behandeling.
Onderwerpen
Er zijn natuurlijk allerlei onderwerpen waarover u een vraag kunt stellen. Om u goed van dienst te kunnen zijn is het voor de huisarts prettig als u uw vraag zo nauwkeurig mogelijk formuleert. Probeert u bij het stellen van uw vraag alvast zoveel mogelijk informatie te geven.
Wanneer niet?
- Als lichamelijk onderzoek nodig is.
- Als u ingewikkelde vragen of emotionele vragen heeft.
- BIJ SPOED, bel dan de praktijk of 112
20 januari 2022
Laboratoriumkosten voor lab.onderzoek in huisartsenpraktijk wel vergoed:
Zilveren Kruis stuurt patiënten een brief waarin ze de suggestie wekken dat patiënten een deel van de kosten zelf zouden moeten betalen. Dit is geen correcte informatie.
“Ondanks het feit dat er geen contract is, mag u wel gewoon bij ons in de praktijk komen prikken. Het wordt voor u als patiënt waarschijnlijk goedkoper (25%). Wij garanderen dat u nooit zelf hoeft bij te betalen.”
03 januari 2022
Het is momenteel heel druk in onze huisartsenpraktijk.
We doen ons uiterste best om u de zorg te verlenen op de wijze die u van ons gewend bent, maar helaas lukt dit ons niet altijd.
Dienstverlening vanuit de huisartsenpraktijk begint met een telefoongesprek. De assistente die de telefoon opneemt is opgeleid om via enkele korte vragen te beoordelen op welke manier zij u het beste kan helpen. Soms geeft zij zelf advies, soms maakt zij een afspraak zodat u lang kunt komen en soms maakt zij een afspraak dat de dokter bij u een visite aflegt. Achter de schermen werken assistentes, praktijkondersteuners en huisartsen goed samen om u passende zorg te verlenen.
Wat is er anders?
U zult vaker van de assistente of van de huisarts een telefonisch advies krijgen. U kunt erop vertrouwen dat dit altijd een deskundig advies is.
Mocht een afspraak nodig zijn, dan kan het voorkomen dat die niet op dezelfde dag is dat u belt, of zelfs niet in dezelfde week. U mag erop vertrouwen dat de assistente weet dat het met uw klacht verantwoord is om direct contact met de huisarts erover uit te stellen. Mocht de klacht terwijl u op de afspraak wacht, verergeren, dan kunt u altijd opnieuw bellen en overleggen met de assistente.
De huisartsenpost (HAP) is tussen 17.00 uur en 08.00 uur de volgende dag en gedurende het gehele weekend bereikbaar voor acute zorgvragen. Dat zijn vragen die niet uitgesteld kunnen worden tot de volgende dag. De HAP verleent geen reguliere huisartsenzorg, maar helpt patiënten de nacht door totdat zij zorg kunnen krijgen van hun eigen huisarts.
============================================================================================================
Alle medewerkers van huisartsenpraktijk Pallion wensen u fijne kerstdagen en een voorspoedig en gezond 2022!!
23 december 2021
Vervolg boostercampagne
De GGD Zeeland heeft gevraagd of de huisartsen mee willen helpen met het thuisprikken van kwetsbare ouderen. Vanaf volgende week zal er bij die mensen die zich hiervoor aangemeld hebben iemand aan huis komen voor de boosterprik; let op dit is speciaal voor de zeer kwetsbare mensen die echt niet met een mantelzorger naar de priklocatie kunnen gaan.
We worden dagelijks veelvuldig gebeld met de vraag of de huisarts een verklaring kan maken om versneld in aanmerking te komen voor de boosterprik; de huisartsen kunnen/mogen dit niet!
Ook herstelmeldingen, verklaringen voor het buitenland etc. behoren niet tot de taak van de huisarts, deze vragen kunt u stellen bij de GGD. Overigens komen de gegevens van uw boosterprik en positieve coronatest (=herstelmelding) in uw coronacheckapp. Wanneer u dat niet meteen ziet staan kan het zinvol zijn de app. van uw telefoon te verwijderen en opnieuw te installeren. Voor vragen over de corona app. kan u ook terecht op de websitehttp://www.coronacheck.nl
25 november 2021
Start campagne boosterprik Corona door GGD;
Alle mensen van 60 jaar en ouder kunnen een boostervaccinatie krijgen. Mensen van 80 jaar en ouder worden als eerste uitgenodigd om deze extra prik vanaf 19 november 2021 te halen. Ook mensen van 18 jaar en ouder die in een zorginstelling wonen en medewerkers in de zorg en maatschappelijke ondersteuning van 18 jaar en ouder die contact hebben met patiënten en cliënten, krijgen een boostervaccinatie aangeboden.
De boostervaccinatie moet minimaal 6 maanden na de laatste coronavaccinatie(s) gegeven worden. Heeft u corona gekregen na uw vorige vaccinatie(s)? Dan moet er 6 maanden tussen uw besmetting en de boostervaccinatie zitten. Voor de griepprik en de pneumokokkenprik geldt dat deze 2 weken voor of na de boostervaccinatie gegeven kan worden.
Hulst
Reynaertland Kreekzoom 2
4561 GX Hulst
Kopieer het adres en plak het dan in je favoriete route-app of website.
Openingstijden: vrijdag en zaterdag van 09.00-18.00u
Rondom deze locatie is voldoende parkeergelegenheid.
Dit neem je mee:
Mondkapje
Identiteitsbewijs
Je kunt hier terecht voor je eerst en tweede prik maar ook voor de boosterprik!
03 augustus 2021
Sneltest of PCR test voor u met vakantie gaat
Onderstaande link kunt u gebruiken om een afspraak te maken voor een sneltest of PCR test voor u op reis gaat. Let er op dat ieder land andere eisen stelt aan het inreizen.
https://www.benuapotheek.nl/nieuws/nu-gratis-pcr-test-of-sneltest-bij-benu-apotheek
09 juli 2021
Vaccinatiebewijs
Wilt u een bewijs van vaccinatie voor reizen of voor toegang tot een evenement of binnenlocatie?
Dan kunt u terecht op de website CoronaCheck.nl of de app CoronaCheck op uw smartphone. U kunt daar zelf direct uw vaccinatiebewijs regelen.
Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de CoronaCheck website of app? Neemt u dan contact op met de Rijksoverheid. Belt u dan naar 0031-247247247. Daar zitten mensen klaar om u te helpen, ook als u zelf geen computer heeft.
Heeft u CoronaCheck.nl geprobeerd, maar is uw vaccinatiebewijs daar niet te vinden? Alleen als u door onze huisartsenpraktijk volledig bent gevaccineerd, kunnen wij u mogelijk helpen.
Stuurt u dan een bericht naar onze praktijk via info@pallion.nl geef daarbij aan dat u een bewijs van volledige vaccinatie wilt krijgen, omdat dat dit niet is gelukt via CoronaCheck.nl.
Als het voor ons mogelijk is om u wel een vaccinatiebewijs te geven, dan sturen we u dat toe via beveiligde e-mail.
Het heeft geen zin om onze praktijk hierover te bellen.
Het bekend dat er bij het RIVM een behoorlijke achterstand is in het juist verwerken van de doorgestuurde gegevens, wij kunnen daar niets aan doen.
Kijk op de website van de overheid voor meer informatie over wat u zelf kunt doen om aan een vaccinatiebewijs te komen.
10 maart 2021
Regel uw zorg wanneer het u uitkomt met MijnGezondheid.net
Met MijnGezondheid.net kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week online uw zorgzaken
regelen bij uw huisarts of apotheek. Het portaal beschikt over verschillende
functionaliteiten:
• Inzicht in uw onderzoeksuitslagen
• Inzicht in uw medische dossier
• Een afspraak inplannen bij uw huisartsenpraktijk
• De MedGemak-app (aanvullende app waarmee u uw zorgzaken gemakkelijk via uw
telefoon/tablet kunt regelen)
• Online een vraag stellen aan uw huisarts/apotheker (met bijlagen)
https://www.youtube.com/watch?v=UxjcdJT_PN0
1 maart 2021
Geneeskundige verklaring
Een geneeskundige verklaring is een schriftelijke verklaring die een oordeel bevat over een patiënt en over de (medische) geschiktheid of ongeschiktheid van een patiënt om bepaalde dingen wel of niet te doen. Als behandelend arts mag je geen geneeskundige verklaring afgeven over eigen patiënten.
Geneeskundige verklaringen beoordelen of iemand in staat is om te werken, een auto te besturen, naar school te gaan, goed voor de kinderen te zorgen. Maar ook: is terecht een geboekte reis geannuleerd of heeft iemand recht op een parkeervergunning of aangepaste woonruimte?
Alleen door een onafhankelijke arts
Een geneeskundige verklaring mag alleen worden afgegeven door een onafhankelijke arts. Deze arts kan een onafhankelijke beoordeling maken van de situatie. In veel gevallen is het verstandig de patiënt te verwijzen naar een arts die de criteria kent voor het toewijzen van de desbetreffende voorziening. Als dat nodig is, kan die arts, met de toestemming van de patiënt, extra informatie bij jou opvragen bij en/of andere behandelend artsen.
Waarom is dit zo geregeld?
- Als behandelend arts moet je je kunnen concentreren op de behandeling. Een goede vertrouwensrelatie met de patiënt is daarvoor belangrijk. Die vertrouwensrelatie kan onder druk komen te staan wanneer je een voor de patiënt ongunstig oordeel geeft en er een belangenconflict ontstaat.
- Het voorkomt dat de patiënt vanuit persoonlijke belangen niet alle informatie met je deelt die noodzakelijk is voor zijn behandeling en/of toewijzing van de voorziening.
- Als behandelend arts ben je niet altijd op de hoogte van de criteria die bepalen of een voorziening kan worden toegewezen, of de vaardigheden die nodig zijn om bepaalde dingen te doen. Het is daarom ook in het belang van de patiënt dat de arts die de geneeskundige verklaring afgeeft, goed weet welke zaken wel en niet van belang zijn voor de beoordeling.
- Zie ook https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/dossiers/geneeskundige-verklaring.htm
1 januari 2021
Afscheid van dokter Zilverschoon
Nadat dokter Zilverschoon heeft verteld dat ze zou stoppen met haar werkzaamheden voor Pallion leek dat nog heel ver weg. Opeens is het dan toch echt zover. Vanwege de maatregelen i.v.m. het coronavirus was er ook voor haar geen mogelijkheid om afscheid te nemen zoals ze graag zou willen. Met een beperkt groepje medewerkers hebben we op 31 december afscheid van haar genomen. We wensen haar alle goeds voor haar en haar gezin.
1 januari 2021
Nieuwe tarieven 2021
Een consult bij de huisarts of een telefonisch contact vallen onder de basiszorg en worden door uw zorgverzekeraar vergoed (check voor de zekerheid altijd uw verzekeringspakket).
Onze praktijk hanteert de tarieven zoals deze worden gehanteerd door de beroepsgroep: de NZA tarieven.
Consult < 5 min: € 5,26
Consult < 20 min: € 10,51 Consult > 20 min: € 21,03
Visite regulier < 20 min: € 15,77 Visite regulier > 20 min: € 26,88
Let wel: laboratoriumonderzoek, röntgenfoto’s en holters hebben invloed op uw eigen risico!
Meer tarieven kunt u vinden via de website: www.nza.nl
Rijbewijskeuringen worden niet meer in onze huisartsenpraktijk gedaan, u kunt daarvoor terecht bij regelzorg.nl http://www.regelzorg.nl
===============================================================================================
21 december 2020
Coronatesten en advies België:
Vrijdagavond heeft de Belgische regering nieuwe maatregelen afgekondigd i.v.m. de verspreiding van het coronavirus. De voorgestelde verplichte negatieve coronatest heeft voor veel verwarring gezorgd. Voor zover nu bekend is geldt deze test alleen vanaf 25 december a.s. voor niet-inwoners van België die langer dan 48 in België zullen verblijven. Samen met het advies van onze regering om alleen naar het buitenland te gaan voor essentiële reizen zal het wellicht beperkt blijven tot een kleine groep mensen die deze negatieve test moeten kunnen overleggen. Het is op dit moment nog niet bekend of de GGD, verantwoordelijk voor de coronatesten, ook deze test zal uitvoeren. Voor alle mensen die een test nodig hebben i.v.m. reizen hebben we eerder verwezen naar: corona test voor reizen.
U kunt met de GGD telefonisch contact opnemen voor een afspraak voor een “gewone”coronatest via het landelijke telefoonnummer: 0800-1202, of u aanmelden met behulp van uw digiD op coronatest
21 december 2020
Griepvaccins
Inmiddels is het onze praktijk gelukt om nog griepvaccins bij te bestellen. Iedereen de prik “gemist” heeft op onze eerdere prikdag heeft bericht gehad en de vaccinatie alsnog gekregen. Er zijn nog een (beperkt) aantal vaccins over. Indien u tot de risicogroep hoort en nog graag een griepprik wilt , kunt u contact op nemen met de praktijk om te kijken wat er mogelijk is. Belt u hiervoor na de middag, in de voormiddag is het doorgaans erg druk aan de telefoon i.v.m. het maken van afspraken en verstrekken van telefonisch advies.
13 november 2020
Eenzaamheid?
De gemeente Hulst besteedt extra aandacht aan eenzaamheid. Zeker nu de dagen korter worden, de maatregelen rondom het coronavirus ons allemaal beperken is het belangrijk dat we aandacht hebben voor elkaar. Wanneer je signaleert dat het mogelijk niet zo goed gaat met iemand in je omgeving kan je dat doorgeven aan het signaalpunt tegen eenzaamheid, zij gaan dan kijken welke hulp er geboden kan worden: https://www.hulst.signalenportaal.nl
6 november 2020
Laatste nieuws over de griepvaccins:
Na een zeer goed verlopen “prikdag” in de loods van Morres hadden we helaas aan het einde van de middag een tekort aan vaccins. Dit was uiteraard voor zowel de patiënten als voor ons een heel vervelende situatie. Meteen dezelfde avond hebben we contact gezocht met collega’s, SNPG en de GGD met de vraag hoe we nog aan extra vaccins zouden kunnen komen. Inmiddels weten we dat er vaccins op komst zijn, wellicht niet genoeg om iedereen nog te vaccineren maar wel voldoende voor de meest kwetsbare patiënten hopen we. Uiteraard zullen we zodra we meer weten, contact opnemen met die patiënten die ons hebben laten weten (door het inleveren van hun brief of per telefoon/mail) nog graag een griepprik te willen krijgen. Zoals we inmiddels al via diverse kanalen hebben laten weten is dit tekort een landelijk probleem waar wij als praktijk geen invloed op hebben en natuurlijk buitengewoon vervelend vinden.
23 oktober 2020
Samen pakken we deze coronacrisis aan, met respect voor elkaar:
Wanneer u zich ziek voelt of wanneer iemand die u dierbaar is ziek is, bent u misschien wat ongeduldiger en sneller boos. Dat begrijpen wij heel goed. Wij werken iedere dag met en voor zieke mensen. Maar ook wij zijn mensen en kunnen als hulpverlener fouten maken. Het enig wat we van u vragen is wat begrip en geduld.
Als er dingen mislopen of als u het niet eens bent met de aangeboden zorg, dan moet daarover worden gesproken. Dat is in uw belang, maar ook in dat van ons. Wij kunnen er van leren. Dus wanneer u boos of geïrriteerd bent over iets, vraag dan om een gesprek, even apart en niet aan de balie #wijstaanvooruklaar.
14 oktober 2020
Wij verzoeken u vriendelijk een mond-neusmasker te dragen wanneer u naar de praktijk komt
21 augustus 2020
Afscheid van dokter Zilverschoon:
Met veel plezier en toewijding heb ik de afgelopen twaalf jaar in huisartsenpraktijk Pallion gewerkt. De laatste tijd van deze intensieve periode bemerkte ik dat ik een betere balans tussen werk en privé wil realiseren.
Daarom heb ik in goed overleg besloten om per 1 januari 2021 te stoppen met mijn werkzaamheden als huisarts bij Pallion.
Dokter Stitzinger zal de patiënten die bij mij staan ingeschreven overnemen.
Bedankt voor het vertrouwen dat jullie in mij stelden als huisarts.
Ik wens jullie allen alle goeds toe.
Met vriendelijke groeten,
Joriska Zilverschoon
18 augustus 2020
Een negatieve coronatest is soms verplicht voor reizigers uit Nederland naar bepaalde landen. Helaas is het niet mogelijk om hiervoor een GGD test te doen. Om te mogen reizen moet je schriftelijk te kunnen aantonen dat je geen COVID 19 hebt. Hiervoor dien je een PCR test te laten doen. De kosten hiervoor zijn €89,50. De huisartsen schrijven geen “Coronavrij” verklaring.
De test aanvragen doe je hier:
https://covid19.u-diagnostics.nl/invite/hhl-reis
10 juli 2020
Uitbreiding van de zorg met inachtneming van de maatregelen rondom Corona
De deur van onze praktijk blijft gesloten. Dit om de kans op besmetting zo klein mogelijk te houden.Er worden wel weer zoals voorheen afspraken gepland, u kunt daarvoor bellen tussen 8.00u en 12.00u De assistent of huisarts zal een beoordeling maken aan de telefoon. Mocht er voor u een afspraak op het spreekuur gepland worden dan kunt u op de exacte tijd van de afspraak aanbellen bij de praktijk. Wij verzoeken u, indien mogelijk, om alleen naar de praktijk te komen.
Een medewerker zal de deur voor u openen als u aan heeft gebeld en met uw instemming uw temperatuur opnemen. Gelieve uw handen te desinfecteren bij de balie met de daarvoor beschikbare gestelde middelen. Wanneer het druk wordt in de wachtkamer kan er gevraagd worden buiten te wachten. Naast afspraken op het spreekuur, vooral wanneer lichamelijk onderzoek nodig is, wordt er zoveel mogelijk gebruik gemaakt van (beeld)bellen, E-consulten en het digitaal beoordelen van foto’s. U kunt hiervoor gebruik maken van https://home.mijngezondheid.net/inloggen
30 juni 2020
Dokter Voorbrood heeft afscheid genomen van Pallion
Dinsdag 30 juni j.l. heeft dokter Voorbrood in zeer beperkte kring gedag gezegd tegen de collega’s van Pallion. Na ruim 35 jaar huisartsenzorg in Hulst gaat hij genieten van zijn vrije tijd in zijn (nieuwe) woonplaats Rotterdam. Vanwege de huidige maatregelen was het onmogelijk om zijn afscheid groots aan te pakken. Zijn patiënten en de voormalige patiënten van huisartsenpraktijk ‘ t Bolwerk hebben deze week een brief ontvangen waarin zijn vertrek bekend is gemaakt.
Zijn opvolger, dokter Halilovic, is al geruime tijd aan het werk in Pallion en dus geen onbekende meer. Hij heeft zijn opleiding gevolgd aan het Erasmus MC in Rotterdam en kijkt er naar uit om de zorg voor de patiënten van dokter Voorbrood over te nemen.
15 juni 2020
Update i.v.m. het coronavirus:
De deur van onze praktijk blijft gesloten. Dit om de kans op besmetting zo klein mogelijk te houden.
Er worden wel weer zoals voorheen afspraken gepland, u kunt daarvoor bellen tussen 8.00u en 12.00u De assistent of huisarts zal een beoordeling maken aan de telefoon. Mocht er voor u een afspraak op het spreekuur gepland worden dan kunt u op de exacte tijd van de afspraak aanbellen bij de praktijk. Wij verzoeken u, indien mogelijk, om alleen naar de praktijk te komen.
Een medewerker zal de deur voor u openen als u aan heeft gebeld en met uw instemming uw temperatuur opnemen. Gelieve uw handen te desinfecteren bij de balie met de daarvoor beschikbare gestelde middelen. Wanneer het druk wordt in de wachtkamer kan er gevraagd worden buiten te wachten.
Alle planbare zorg zoals afspraken bij de praktijkondersteuners worden langzaamaan weer opgestart naast gebruik te maken van beeldbellen of telefonische consulten. Alleen indien medisch noodzakelijk wordt er een afspraak op de praktijk gepland. De praktijkondersteuner neemt contact met u op om uw situatie te beoordelen.
Houd er rekening mee dat de wachttijden aan de telefoon bij de huisarts en huisartsenpost momenteel langer kan zijn dan u gewend bent. Via de website https://www.thuisarts.nl/ kunnen een deel van uw vragen al beantwoord worden.
Voor algemene vragen over het Coronavirus neem contact op met de GGD/RIVM 0800-1351 of kijk voor meer informatie op http://www.rivm.nl of http://www.ggdhvb.nl. Hier vindt u de meest recente informatie en antwoord op heel veel vragen.
11 mei 2020
Versoepeling van een aantal maatregelen i.v.m. het coronavirus.
Ook in de huisartsenpraktijk wordt de zorg stapje voor stapje uitgebreid waarbij ook wij rekening houden met de voorschriften van het RIVM om voor iedereen de veiligheid te waarborgen.
-U dient altijd vooraf telefonisch of per e-consult contact met ons op te nemen indien u een advies wilt.
-De assistent zal in overleg met de huisarts de juiste zorg voor u inzetten, dat kan een telefoontje, een visite of een afspraak op de praktijk zijn.
-U wordt gevraagd niet onaangekondigd naar de praktijk te komen. U dient eerst telefonisch contact op te nemen met de assistenten. Zonder afspraak kunnen wij u niet binnen laten in onze praktijk. Patiënten die aan de balie komen zonder afspraak worden gevraagd terug naar huis te gaan en alsnog telefonisch contact op te nemen met de praktijk.
-U wordt gevraagd om geen begeleiding mee te nemen naar het spreekuur, tenzij dit niet anders kan (oa kinderen).
-Bij te grote drukte in de praktijkruimte kan er gevraagd worden buiten, of indien mogelijk in uw auto, te wachten tot u aan de beurt bent: kom om die reden ook niet te vroeg wanneer u een afspraak heeft.
28 april 2020
Mijn gezondheid.net
Per heden is het mogelijk om via de website mijngezondheid.net in te loggen met DigiD en zo een E-consult met uw eigen huisarts aan te vragen. Via dit portaal komt uw vraag bij de huisarts binnen in uw medisch dossier zodat hij/zij meteen alle gegevens beschikbaar heeft om u te antwoorden. De proef loopt tot 1 juli a.s. en is bedoelt als uitbreiding van onze dienstverlening, het vervangt dus NIET de normale consulten.
https://home.mijngezondheid.net/inloggen/
16 april 2020
Gedoogbeleid inzag medische gegevens op Huisartsenpost of SEH:
15 maart 2020
Beste patiënten,
Door de ontwikkelingen die plaatsvinden m.b.t. de verspreiding van het Corona-virus (COVID-19) delen wij u mede dat de huisartsenzorg heden opgeschaald wordt. Dat betekent dat er vanaf komende maandag 16 maart in onze praktijk, evenals in andere praktijken, aanpassingen in de zorgverlening zullen plaatsvinden.
Dit vraagt van u en van ons een andere houding, dit voor zowel uw als onze gezondheid. Graag vragen wij u om, in ons aller belang, aan onze verzoeken gehoor te willen geven.
Vanaf maandag 16 maart zullen de volgende aanpassingen van kracht zijn:
- Er zullen alleen afspraken op de praktijk en visites worden ingepland voor zorgvragen die niet uitgesteld kunnen worden.
- Voor niet dringende hulpvragen verzoeken wij u de praktijk niet te bellen en deze uit te stellen tot na de epidemie.
- U wordt gevraagd niet onaangekondigd naar de praktijk te komen. U dient eerst telefonisch contact op te nemen met de assistenten. Zonder afspraak kunnen wij u niet binnen laten in onze praktijk. Patiënten die aan de balie komen zonder afspraak worden gevraagd terug naar huis te gaan en alsnog telefonisch contact op te nemen met de praktijk. (Ook de huisartsenpost hanteert momenteel deze regel)
- U wordt gevraagd om geen begeleiding mee te nemen naar het spreekuur, tenzij dit niet anders kan (oa kinderen).
- De spreekuren voor Diabetes, COPD, Astma, hart-vaatziekten (bij de POH Annelies vd Kreeke en Annet van Es) komen tot nader bericht te vervallen. Als u een afspraak hebt staan, wordt u door de POH gebeld. Het is niet nodig om zelf naar de praktijk te bellen.
- De spreekuren van de POH-GGZ (Sabijn de Cocker en Natascha de Schepper) zullen telefonisch plaatsvinden. U wordt gebeld.
- Voor vragen mbt het Corona-virus kunt u contact opnemen met:
- RIVM: 0800-1351
- GGD-Zeeland: 0113-249 480 (van 8.30 tot 18.00 uur)
Of te kijken op de website van het RIVM: www.rivm.nl
Of te kijken op de website van thuisarts: www.thuisarts.nl/nieuw-coronavirus
We hopen met deze maatregelen in de huidige situatie gepaste zorg op maat te kunnen blijven leveren. We hebben hiervoor uw hulp nodig. Onze dank hiervoor!
We zullen u informeren wanneer wij door wijzigingen in de situatie de zorg binnen onze praktijk verder moeten aanpassen
We wensen u veel sterkte toe in deze roerige tijd.
Namens de medewerkers van uw huisartsenpraktijk Pallion
februari 2020
Het coronavirus
Voor goede informatie betreffend het coronavirus verwijzen wij u naar de website van thuisarts.nl https://www.thuisarts.nl/nieuw-coronavirus
Wanneer u vragen heeft over dit virus verzoeken wij u om te bellen ná 10.30u, de assistenten hebben dan tijd om u rustig te woord te staan. Kom bij twijfel over het wel of niet hebben van het virus niet naar de praktijk maar overleg eerst telefonisch met ons.
januari 2020
Ik pas
IkPas: Zet je alcoholgebruik eens op pauze!
30 of 40 dagen geen alcohol drinken zorgt dat je ook op lange termijn minder drinkt!
Wil jij fris de lente in gaan, je fitter voelen, beter slapen en misschien wat afvallen? Ga dan de uitdaging met jezelf aan en drink 30 of 40 dagen geen alcohol! Door mee te doen leer je ook beter ‘nee’ zeggen en doorbreek je jouw gewoontegedrag.
Zet je alcoholgebruik eens op pauze! Schrijf je in op www.ikpas.nl en doe mee.
Waarom zou ik het doen, 40 dagen niet drinken?
Nederlanders zijn steeds meer gewend geraakt om bij meer gelegenheden, dus vaker in de week te drinken; voor of tijdens het eten, als slaapmutsje, na afloop van congressen. Een poosje geen alcohol drinken is een bewezen effectieve manier om eens stil te staan bij je alcohol gewoonten en aan den lijve te ondervinden wat alcohol met jou doet. Het is alsof je de resetknop induwt en met een schone lei begint. IkPas maakt je bewust van de rol van alcohol in je leven en daarnaast geef je een goed voorbeeld aan de jeugd, de NIX18-generatie.
Deelnemers van voorgaande edities voelden zich tijdens IkPas fitter en scherper, sliepen beter, vielen af en hadden een betere huid. Bovendien bleek dat deelnemers zes maanden na deelname nog steeds minder alcohol dronken dan voor hun deelname.
Wat is IkPas?
IkPas is dè beweging in Nederland voor tijdelijk geen alcohol drinken. Bijna elk land heeft wel een soortgelijke actie: denk aan Dry January in Engeland en OcSober in Australie. Allen hebben ze een soortgelijke insteek: een fris begin van het nieuwe jaar en de uitdaging met jezelf aangaan. De benaming ‘IkPas’ is positief bedoeld om kort en krachtig een antwoord te hebben in situaties waar alcohol wordt aangeboden.
Wanneer?
IkPas vindt twee keer per jaar plaats. Er is een 30 dagen- en een 40 dagen-variant. Het staat iedereen vrij om te kiezen welke pauzeperiode het beste uitkomt. De 30 dagen actie beslaat bijna een maand en begint op 1 januari 2020. De actie loopt dan tot en met 30 januari. De 40 dagen-actie loopt van aswoensdag tot en met de zondag voor Pasen, tijdens de traditionele vastenperiode tussen carnaval en Pasen. Dit jaar is dat van woensdag 26 februari 2020 tot en met zondag 5 april 2020.
Aanmelden kan via www.ikpas.nl.
januari 2020
Nieuwe tarieven 2020
Een consult bij de huisarts of een telefonisch contact vallen onder de basiszorg en worden door uw zorgverzekeraar vergoed (check voor de zekerheid altijd uw verzekeringspakket).
Onze praktijk hanteert de tarieven zoals deze worden gehanteerd door de beroepsgroep: de NZA tarieven.
Consult < 5 min: € 5.07
Consult < 20 min: € 10.15 Consult > 20 min: € 20.29
Visite regulier < 20 min: € 15.22 Visite regulier > 20 min: € 25.37
Rijbewijskeuring € 44.75
Let wel: laboratoriumonderzoek, röntgenfoto’s en holters hebben invloed op uw eigen risico!
Meer tarieven kunt u vinden via de website: www.nza.nl
=================================================================================
7 februari 2019
Plaatsing units Pallion
Steeds meer zorg wordt bij de eerstelijnszorg belegd. Zo krijgen bijvoorbeeld de huisartsen meer en meer taken toebedeeld. Ook Huisartsenpraktijk Pallion heeft hiermee te maken en gaat daarom uitbreiden. Plannen voor definitieve uitbreiding van de praktijk zijn in ontwikkeling. Tot die tijd wordt de behoefte aan extra ruimte opgelost met het plaatsen van zes tijdelijke kantoorunits naast de huidige praktijk van Pallion.
De voorbereidingen voor het plaatsen van de units starten maandag 11 februari. Het parkeerterrein bij Pallion is die week gewoon bereikbaar, het zal wellicht wel wat drukker zijn. Het aanwezige verkeer kan echter wel voor wat oponthoud zorgen. De maandag daarop, 18 februari, worden de units geplaatst. Die dag zijn verkeersregelaars aanwezig om bezoekers en omwonenden veilig naar het parkeerterrein bij Pallion te begeleiden.
We gaan ervan uit dat maandag 25 februari de werkzaamheden afgerond zijn. Excuus voor het ongemak.
1 februari 2019
Dienstapotheek in de nacht (van 23.00u-08.00u)
Vanaf 1 februari is ’s nachts de dienstapotheek in Terneuzen gesloten. Voor dringende medicatie in de nacht wordt gezorgd door de apotheek in Pauwenburg, Vlissingen. Klik hier: Flyer Farmacie Zeeland voor meer informatie.
22 januari 2019
Beveiligde mail van ons ontvangen?
Sinds kort is ons mailverkeer extra beveiligd. Indien wij u zo’n mail sturen ontvangt u eerst een bericht met als afzender zon-ict.nl. In deze mail staat beschreven wat u moet doen alvorens onze mail te kunnen lezen.
11 Januari 2019
Omroep Zeeland: Gewoon bij de huisarts naar de specialist uit het ziekenhuis
Onlangs heeft Omroep Zeeland het spreekuur met de orthopeed en de huisarts gevolgd.
Klik op onderstaande link om het filmpje te bekijken.
Omroep Zeeland
3 Januari 2019
Nieuwe nieuwsbrief Pallion
Binnenkort wordt de nieuwe nieuwsbrief van Pallion weer verspreid. Klik HIER om hem te lezen
================================================================================
Vanaf 25 mei 2018 is er een nieuwe privacywet: Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Deze wet vervangt de Wbp (wet bescherming persoonsgegevens)
- gegevens beter te beveiligen;
- patiënten meer controle te geven over hun gegevens;
- een zorgverlener te stimuleren gericht beleid te maken op het gebruik en de verwerking van persoonsgegevens.
Wat betekent dit voor u?
Huisartsenpraktijk Pallion heeft een document aangemaakt om u als patient te informeren over het Privacy Reglement in de praktijk. Klik HIER om het document te downloaden.
21 april 2018
Estafetteloop Zeeuws Vlaanderen: een sportieve samenwerking tussen eerste en tweede lijn!
Afgelopen zaterdag 21 april was het zover: voor de eerste keer stonden er 3 samengestelde teams van Pallion en ZorgSaam aan de start van de estafetteloop.
Het idee is een jaar geleden ontstaan vanuit de samenwerking met de orthopeden. Vorig jaar februari is men vanuit Pallion en HC Zuid gestart met het project MeeKijk consult Orthopedie. Patiënten worden hierin door de huisarts en orthopeed samen gezien. Een unieke manier van samenwerking die ten goede komt voor de patiënt én die de samenwerking tussen de huisartsen en de orthopeden versterkt. Doordat dit spreekuur in het teken staat van beweging, was het idee om mee te lopen met de estafetteloop al snel ontstaan.
Het was zaterdag warm en zwaar, maar we hebben vooral veel plezier beleefd met z’n allen.
Zorg in beweging!
V.l.n.r. foto 2e foto: Winanda, Frank, Annemarie, Art, Tom, Marianne, Saskia, Maarten-Paul, Sabijn, Mehmed, Natascha, Andrea.
5 maart 2018
Webafspraken Pallion
Vanaf heden kunt u ook online afspraken maken via de website van Pallion. Houdt er rekening mee dat:
- Deze afspraken niet geschikt zijn voor SPOED.
- U alleen een afspraak kunt maken bij uw EIGEN huisarts
- U bent reeds eerder met uw klacht bij uw huisarts geweest (uw klacht is bekend).
- Dat er per klacht 10 minuten spreekuurtijd wordt gereserveerd. Indien u meer vragen heeft aan de huisarts, kunt u het beste telefonisch contact opnemen met de assistent.
- Wanneer u twijfelt aan de geschiktheid van uw klacht, kunt u ook beter telefonisch contact opnemen met de assistent.
Patiënten die een afspraak boeken bij een andere huisarts dan waarbij ze ingeschreven staan, zullen telefonisch benaderd worden door de assistent om de afspraak te verzetten naar een afspraakmoment bij de EIGEN huisarts.
Ook wanneer uw afspraak niet voldoet aan bovenstaande punten zal de assistent contact met uw opnemen voor nadere informatie.
=================================================================================
28 September 2017
Eigen Risico.
Zoals u weet valt de huisartsenzorg onder de basiszorg van uw zorgverzekering. Wat betekent dat u niets hoeft bij te betalen voor een bezoek aan uw huisarts. Echter vallen een aantal handelingen die gedaan worden op de huisartsenpraktijk niet onder het eigen risico. Zoals: CRP-bepalingen, Holteronderzoek en de aanvraag van de röntgenfoto voor uw bezoek aan het meekijk-consult orthopedie.
19 juni 2017
Online afspraken
Huisarts den Ouden en huisarts Stitzinger draaien een proef waarbij u via de website ook online afspraken kunt maken. Houdt u er rekening mee dat niet elke klacht geschikt is voor een online afspraak? Wanneer er sprake is van een spoedsituatie of uw klacht dient nog dezelfde dag beoordeelt te worden, verzoeken wij u om de assistente te bellen. Twijfelt u over de geschiktheid van uw klacht? Neem dat contact op met de assistente; zij zal samen met u de urgentie van het bezoek aan de huisarts bepalen.
Hoe werkt het Online Afspraak Maken? Via de blauwe button AFSPRAAK MAKEN meldt u zich aan met uw naam, geboortedatum en telefoonnummer. Vervolgens kunt u de persoon kiezen met wie u een afspraak wilt maken en op welke dag en tijd en kunt u de afspraak inplannen.
N.b. U krijgt van de gemaakte afspraak niet automatisch een bevestiging of herinnering, noteer de afspraak direct in uw agenda.
1 juni 2017
Orthopeden kijken mee tijdens spreekuur
Het meekijkconsult met orthopedisch specialisten in onze praktijk is een schot in de roos. Sinds enkele maanden zijn orthopeden M.P. van de Kerkhove en F. Nijman van ZorgSaam elke twee weken in onze praktijk. Zij ondersteunen om beurten huisarts S. Stitzinger tijdens het spreekuur en geven direct advies aan de patiënten. Meer informatie kunt u vinden in onze nieuwsbrief. Klik HIER
Het meekijk-consult heeft geen invloed op uw eigen bijdrage, wel de eventuele foto die gemaakt moet worden in het ziekenhuis.